(من تو ما)

روابط عمومی، تبلیغات و بازاریاب

علوم ارتباطات

روابط عمومی، تبلیغات و بازاریاب

وبلاگ شخصی محمود بهادر

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

                                           

چگونه میتوان با خلق لوگویی مناسب به قلب مخاطبین مورد نظر نفوذ کرد؟

لوگو (logo) نمادی تصویری است که برای بیان کردن یک عبارت, موضوع یا القا نمودن یک موضوع و معرف یک شرکت، محصول، سایت یا وبلاگ و غیره است. لوگوها معمولا به گونه ای طراحی می شوند که در عین سادگی حاوی بیشترین اطلاعات و نشانه های تصویری (معمولا با هدف تبلیغاتی) هستند .

                                          

ملا نصرالدین هر روز در بازار گدایی می‌کرد و مردم با نیرنگی٬ حماقت او را دست می‌انداختند. دو سکه به او نشان می‌دادند که یکی شان طلا بود و یکی از نقره. اما ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب می‌کرد.

خالق فیس بوک مارک زاکربرگ است که قبل از ۳۰ سالگی به یکی از ثروتمندترین میلیونرهای جوان تبدیل شد، به تازگی تولد ۳۰ سالگی اش را جشن گرفت و از لیست میلیونر های زیر ۳۰ سال خارج و به لیست میلیونر های زیر ۴۰ سال انتقال یافت!

چندسال پیش که آقای زاکربرگ در دانشگاه هاروارد سرگرم خلق یک شبکه اجتماعی بود،

در واقع مهم نیست که بازاریابی را چه تعریف کنیم. مهم این است که بدانیم نمی شود در دنیای مدرن امروز بدون بازاریابی به فعالیت اقتصادی ادامه داد و باز مهم تر این که: بازاریابی همان تبلیغات نیست! بازاریابی ارایه محصول یا خدمات مناسب در بازار مناسب با قیمت مناسب است. ضمن این که اقدامات تبلیغاتی کوتاه مدت را نباید با بازاریابی اشتباه گرفت، در بازاریابی باید از مفاهیم ، تعاریف روشن داشت و به زمین و زمان به صورت بلندمدت نگریست .

بسیاری از کارآفرینان یک جزء اصلی بازاریابی دیجیتال، یعنی هوش انسانی را حذف می‌کنند. برندها برای موفقیت در فضای رقابتی بازار اینترنتی، به بهینه‌سازی و ارتباط مداوم بین کانال‌ها با تخصص انسانی که به عنوان رابط در خدمت پایگاه‌های تکنولوژی عمل می‌کند، نیاز دارند.

آیا فکر می‌کنید می‌توانید کل استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را به الگوریتم‌ها و روبات‌ها واگذار کنید؟

چهار سال پیش، دو میلیارد از ما پای تلویزیون نشسته بودیم و فینال جام جهانی آفریقای جنوبی را تماشا می کردیم. امروز داستان به مراتب متصل تر و قابل بحث تر شده است.

استفاده از اینترنت تا حدود 53% افزایش یافته و ما در سال 2010 بالغ بر 100 میلیون اکانت فعال در تویتر داشتیم در حالیکه امروز 600 میلیون نفر عضو این شبکه هستند. تعداد کاربران فیسبوک از رقم 300 میلیون به 1.28 میلیارد نفر در سراسر جهان افزایش یافته است که یک میلیارد نفر کاربران آن توسط گوشی های تلفن همراه به فیسبوک متصل می شوند.

از سال ۱۹۰۰ میلادی که اداره تبلیغات بوستون آمریکا به عنوان اولین شرکت روابط عمومی درجهان تأسیس گردید تا به امروز صدها و هزاران انجمن، دفتر روابط عمومی درجهان بویژه در کشورهای صنعتی و غربی تأسیس شده است و هر روز با گذشت زمان این علم و هنر حالت تخصصی تری در حوزه های مختلف به خود گرفته و به فعالیت و اثر بخش خویش مشغول است

انقلاب در بازاریابی این سالها این است که برندها و تبلیغ کنندگان دیگر نمی خواهند فقط آگهی و بنرهایی پخش کنند که در کنار محتوای دیگران نمایش داده شود، بلکه امروز آنها می خواهند که خودشان تولید کننده محتوا باشند.

مقاله زیر ترجمه ای است از مقاله «شین اسنو» (Shane Snow)، بنیانگذار و مدیر ارشد ارتباطات شرکت «کانتنت لی» (Contently)که از بزرگترین و معتبرترین آژانس های روابط عمومی و تولید محتوای دنیاست با عنوان: «تشریح وضعیت بازاریابی محتوایی: آیا به دنبال انقلاب هستید؟»

State of Content Marketing: You Say You Want a Revolution?

یک خبر می تواند در بردارنده مسائل و مفاهیم بسیاری باشد، از اطلاع رسانی در باره یک ادغام با اهمیت بین دو شرکت گرفته تا یک استخدام جدید در شرکت، رونمایی از یک محصول جدید و یا یک با محتوای فنی که توسط یکی از متخصصین شرکت تهیه شده باشد
این مقاله بر اساس بررسی بیش از پنج هزار پیج فیس بوک که هریک حداقل ۱۰۰۰ لایک دارند، به شما پنج راه ساده برای بیشتر دیده شدن بیزنس شما در فیسبوک را پیشنهاد میدهد.