(من تو ما)

روابط عمومی، تبلیغات و بازاریاب

علوم ارتباطات

روابط عمومی، تبلیغات و بازاریاب

وبلاگ شخصی محمود بهادر

« انجمن روابط عمومی ایران » به عنوان نهادی تخصصی در حوزه ارتباطات انسانی در نظر دارد به منظور ارتقای کمی و کیفی دانش روابط عمومی و با هدف تبادل دیدگاه ها، دستاوردها و تجارب ارزنده روابط عمومی ‌های کشور؛به صورت سالیانه و با همکاری دانشکده‌های فعال در حوزه علوم ارتباطات، اقدام به انتخاب و معرفی کارشناسان برتر روابط عمومی کشور در سه بخش "روابط عمومی الکترونیک" ، "پژوهش و افکارسنجی" و "ایده‌های خلاق" نماید.

در همین رابطه، به منظور مشارکت در این جشنواره و همچنین معرفی کارشناس یا کارشناسان برتر تحت مدیریت خود، خواهشمند است دستور فرمائید فرم‌ها و اطلاعات مورد نیاز (پیوست) تکمیل و به همراه عکس و مشخصات کامل کارشناس مورد نظر، به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، خیابان میرداماد، خیابان حصاری، خیابان کوشا، بن بست شهره، پلاک 1، واحد 19 ارسال گردد.

لازم به ذکر است، مستندات ارسالی از سوی روابط عمومی‌ها و همچنین شاخص‌ها و محورهای ارزیابی، توسط هیئت علمی داوران متشکل از صاحبنظران و استادان دانشگاه مورد بررسی و کارشناسان برتر روابط عمومی کشور طی مراسمی در "آذرماه" سال جاری معرفی خواهند شد.

مدت ارسال مستندات و آثار تا پایان مهرماه سال جاری خواهد بود.

تلفن هماهنگی:  22010991

دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران

الف)مقدمه:

 انجمن روابط عمومی ایران به عنوان نهادی تخصصی در حوزه ارتباطات انسانی و با هدف ارتقای کمی و کیفی دانش روابط عمومی، فعالیت خود را به صورت رسمی از خرداد ماه سال 1370 آغاز نمود. این انجمن در طی بیش از 22 سال فعالیت تخصصی خود همواده تلاش نموده است علاوه بر انجام فعالیت‌های علمی و تولید محتوا در حوزه‌ روابط عمومی، راهکارهای نوینی را در راستای تعالی و موفقیت روزافزون پیش روی فعالان این عرصه قرار دهد.در همین راستا انجمن روابط عمومی ایران در نظر دارد در تداوم طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی گذشته خود و اهدافی همچون افزایش انگیزش در میان کارشناسان روابط عمومی کشور، تبادل دیدگاه‌ها و دستاوردها و در اختیار قرار نهادن تجارب با سایرین اقدام به انتخاب کارشناس برتر روابط عمومی کشور نماید.

امید است این امر موجب شکوفایی هر چه بیشتر و به فعلیت رساندن توانمندی‌های کارگزاران و فعالان دانش مقدس روابط عمومی در کشور گردد.

ب)اهداف کلی ارزیابی کارشناسان برتر روابط عمومی:

1.تحلیل کمی و کیفی نوع و شیوه اقدامات و فعالیت‌های کارشناسان روابط عمومی

2.شناسایی نقاط قوت و ضعف حوزه‌های کارشناسی فعالیت‌های روابط عمومی

3.تعیین شاخص‌هایی جهت کمک به روابط عمومی‌ها در جذب نیروهای متخصص

4.پایش،ترغیب و ارتقای سهم نیروهایی با دانش مرتبط با فعالیت‌های روابط عمومی

5.انتقال دیدگاه‌ها ونظرات کارشناسان موفق روابط عمومی به سایرین

6.پیش بینی برنامه‌های آموزشی و دوره‌های مورد نیاز کارشناسان روابط عمومی

7.مستند‌سازی اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه‌های کارشناسان موفق روابط عمومی

8.ایجاد انگیزش در کارشناسان روابط عمومی و اتخاذ راهکارهایی جهت ایجاد مشوق‌های انگیزشی جدید

9.تقدیر از کارشناسان برتر روابط عمومی و معرفی الگوهای موفق

ج)محورهای ارزیابی:

با توجه به نوع وتنوع فعالیت‌های کارشناسان روابط عمومی در حوزه‌های مختلف این حرفه، کارشناسان برتر روابط عمومی در 3 بخش ذیل مورد ارزیابی و برترین‌ها انتخاب خواهند شد:

1.کارشناسان برتر حوزه «روابط عمومی الکترونیک»

2.کارشناسان برتر حوزه «پژوهش، افکارسنجی و برنامه ریزی ارتباطی»

3.کارشناس برتر حوزه« ایده‌های خلاق»

·    روابط عمومی‌ها می‌بایست در چارچوب بخش‌های فوق، کارشناس و یا کارشناسان موردنظر خود را به همراه مستندات لازم جهت شرکت در جشنواره کارشناس برتر روابط عمومی به دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران معرفی نمایند.

·    در صورت دارا بودن شرایط لازم، محدودیتی در معرفی تعداد کارشناسان روابط عمومی از سوی سازمان‌های مختلف جهت شرکت در این جشنواره وجود ندارد.

د)شرایط عمومی و تخصصی کارشناس برتر روابط عمومی

الف)دارای حداقل مدرک لیسانس در رشته روابط عمومی و یا سایر رشته‌های مرتبط با فعالیت‌های روابط عمومی و(دارا بودن حداقل 2 سال فعالیت در حوزه روابط عمومی)

ب)در صورت عدم دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط با حرفه روابط عمومی، کارشناس مربوطه می‌بایست دارای حداقل 10 سال سابقه فعالیت در حوزه روابط عمومی باشد.

·    روابط عمومی سازمان‌های مختلف تنها با توجه به شرایط فوق و با ارائه مستندات لازم، مجاز به معرفی کارشناسان برتر خود جهت شرکت در جشنواره می‌باشند.

ه)دامنه پوشش طرح:

کلیه روابط عمومی‌های کشور

و)شیوه و فرایند ارزیابی:

ارزیابی کارشناسان روابط عمومی به صورت سالیانه انجام می‌شود و براین اساس فرم‌های ارزیابی و دستورالعمل‌های اجرایی، هرساله (اول شهریور ماه) به روابط عمومی‌ها ارسال می‌گردد و مدیران روابط عمومی حداکثر یک ماه (تا پایان شهریور ماه) با تکمیل فرم‌های مربوطه و همچنین الصاق مستندات کافی جهت بررسی‌های مورد نیاز توسط هیأت داوران کارشناس برتر خود را به دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران معرفی می‌نماید.

 

تبصره:به جهت اینکه دوره حاضر اولین دوره انتخاب کارشناسان برتر روابط عمومی می‌باشد، بنابراین کلیه آثار ارسالی مربوط به بازه زمانی (تیرماه 1386 الی تیرماه 1392) جهت بررسی در کمیته داوران پذیرفته خواهند شد.

ز) واحد ارزیابی:

کمیته ارزیابی به عنوان یکی از کمیته‌های انجمن روابط عمومی با همکاری اساتید مجرب دانشگاه و کارشناسان فعال حوزه روابط عمومی؛ مسئولیت ارزیابی و انتخاب کارشناسان برتر روابط عمومی را براساس مقررات و چارچوب‌های از قبل تعیین شده بر عهده دارد.

ح)تقویم ارزیابی:

1. ارسال فرم شرکت در جشنواره به روابط عمومی‌ها: پانزدهم مرداد ماه سال 1392

2.تکمیل و ارسال فرم‌ها توسط مدیران روابط عمومی: تا پایان وقت اداری پانزدهم شهریور ماه سال 1392

3. اعلام نتایج ارزیابی و برگزاری جشنواره :آبان ماه 1392

ط)نتایج جشنواره:

1.انتشار جدول امتیازات و نتایج همراه با تحلیل نقاط قوت وضعف

2.معرفی کارشناسان روابط عمومی برتر

3.تقدیر از روابط عمومی‌های برتر در جشنواره کارشناسان برتر روابط عمومی

4.چاپ کتاب کارشناسان روابط عمومی برتر و تدوین شاخص‌ها

ی)مقررات جشنواره:

- کلیه فرم ها ومستندات از طریق پست پیشتاز یا حضوری در قبال ارائه رسید از دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران دریافت می‌شود.

- تکمیل و ارسال فرم ثبت‌نام به انضمام مستندات لازم جهت طرح در کمیته ارزیابی الزامی است.

- کلیه آثار ارسالی باید مهمور به مهر روابط عمومی سازمان مربوطه و امضای مدیر روابط عمومی باشند.

- به آثاری که پس از تاریخ 15/5/92 ارسال شود،ترتیب اثر داده نخواهد شد.

- کلیه کارشناسان معرفی شده به دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران می‌بایست دارای شرایط عمومی مندرج در بند « د » باشند.

- روابط عمومی‌ها می‌بایست در چارچوب بخش‌های تعیین شده در بند «ج»، کارشناس و یا کارشناسان مورد‌‌نظر خود را به همراه مستندات لازم جهت شرکت در جشنواره کارشناس برتر روابط عمومی به دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران معرفی نمایند.

- در صورت دارا بودن شرایط لازم،محدودیتی در معرفی تعداد کارشناس روابط عمومی از سوی سازمان‌های مختلف جهت شرکت در جشنواره وجود ندارد.

-کلیه آثار ارسالی، در آرشیو دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران نگهداری و مطالب ارسالی باز‌گردانده نمی‌شود.

- صحت مطالب ارسالی به دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران بر عهده مدیر روابط عمومی سازمان مربوطه می‌باشد.

دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از نیایش، روبروی پارک ملت، خیابن ارمغان غربی، پلاک 68،طبقه 5 دورنگار:22010844-021 تماس: 22010991-021

-        پایگاه اطلاع‌رسانی: www.prsir.org