(من تو ما)

روابط عمومی، تبلیغات و بازاریاب

علوم ارتباطات

روابط عمومی، تبلیغات و بازاریاب

وبلاگ شخصی محمود بهادر

در دنیای روابط عمومی، Narcissistic Nancy (افرادی که حس شدید خود بزرگ بینی دارند و معتقدند جهان حول محور آنها می‌چرخد) به عنوان Brand Bludgeon (زورگویان برند) شناخته می‌شود. نانسی می‌تواند ساعت‌ها‌ درباره برند خود، محصولات و تخصصش صحبت کند. اگرچه ترفیع و ارتقاء مستمر نانسی ممکن است مفید به نظر برسد اما تلاشش می‌تواند به کمپین شما صدمه وارد کند.

ظهور روزنامه‌نگاری برند در روابط عمومی، نوع جدیدی از خرابکاران را برای بسیاری از سازمان‌ها به ارمغان آورده است. در اینجا نگاهی  به modus operandi (روش کار، طرز عمل و عادات کاری افراد به ویژه در زمینه کسب و کار و تحقیقات جنایی) این گناهکاران و خطاکاران متداول و مرسوم می‌اندازیم تا نحوه حرکت و رفتار آنها را شناسایی کرده و تشخیص دهیم؛ و یاد بگیریم چگونه می‌توانیم به آنها کمک کنیم تا آنها به مسیر درست خود بازگردند.

Logo Lover

جرم: Logo Lover (عاشق لوگو)، نشان و آرم خود را در همه جا می‌چسباند تا مطمئن شود هر فردی برند او را می‌پرستد. شما ممکن است این فرد را در بخش تبلیغات خود مستقر نمایید. این دقیقا همان جایی است که Logo Lover بایستی باقی بماند.

مجازات: محتوای روزنامه‌نگاری برند نباید بیش از حد برند شود. Logo Lover  را با استفاه از نشان مشخص‌کننده خود به روشی ظریف که به آرامی با محتوای شما متناسب باشد کنار بگذارید. به عنوان یک راهنما به این فکر کنید چگونه یک روزنامه‌نگار بیرونی از لوگوی شما در محتوای داستانش بهره می‌برد.

Professor Jargon

جرم: Professor Jargon یک فرد بسیار باهوش در تیم شما است که در محدوده بسیاری از اصطلاحات صنفی و صنعتی برای مخاطب مشتری‌گرا فعالیت می‌کند. اگرچه Professor Jargon می‌تواند یک منبع افزایش ترافیک برای موضوعات مطرح شده مرتبط با کارتان باشد، اما صحبت‌های تکنیکی‌ و تخصصی‌اش می‌تواند باعث کارشکنی و خرابکاری در تلاش‌های روزنامه‌نگاری برند شما شود چرا که برای مخاطبان هدف شما این صحبت‌ها به مانند یک زبان خارجی به نظر می‌رسد.

مجازات: قواعد روزنامه‌نگاری برند را به Professor Jargon یاد بدهید. به او آموزش بدهید با ساده سازی و مختصر کردن پیام خود، یک روزنامه‌نگار برند باشد. از ارائه و طرح موضوعاتی که نیاز به بحث و استدلال دارد نترسد. شما باید همچنین کامنت‌ او را دوباره نویسی و ادیت نمایید.

Narcissistic Nancy

جرم: در دنیای روابط عمومی، Narcissistic Nancy (افرادی که حس شدید خود بزرگ بینی دارند و معتقدند جهان حول محور آنها می‌چرخد) به عنوان Brand Bludgeon (زورگویان برند) شناخته می‌شود. نانسی می‌تواند ساعت‌ها‌ درباره برند خود، محصولات و تخصصش صحبت کند. اگرچه ترفیع و ارتقاء مستمر نانسی ممکن است مفید به نظر برسد اما تلاشش می‌تواند به کمپین شما صدمه وارد کند.

مجازات: وقتی موضوع وارد حیطه روزنامه‌نگاری برند می‌شود؛ دیگر به شما نمی‌پردازد بلکه همه آن درباره مخاطب شما است. نانسی‌ها را در حاشیه و خطوط کناری قرار دهید درحالیکه ایده‌های برند شده او را پالایش می‌کنید تا ببینید آنها چگونه به مخاطب هدف شما پاسخ می‌دهند. مهارت پالایش ایده بسیار مهم است برای اینکه افرادی مانند نانسی‌ها می‌توانند یک آیتم بادآورده خلاقیت برای آنهایی باشند که درک کرده‌اند چگونه آنها را پالایش کنند.

Walter Wordy

جرم: Walter Wordy فردی است که وقتی مطالب و محتوای شما را برای خبرنگاران و بلاگرها ارسال می‌کند از کلمات بسیار زیادی استفاده می‌کند. به عنوان یک روزنامه‌نگار برند، شما ممکن است یک داستان جذاب خلق کرده‌اید. اما خبرنگاران هرگز درباره آن هیچ اطلاع و آگاهی نخواهند داشت برای اینکه آنها توجه و علاقه خود را به Walter Wordy معطوف کرده‌اند. Walter بیچاره ـ او هرگز گفتن داستان خود را تمام نمی‌کند.

مجازات: Walter Wordy را ساکت کنید تا زمانی که بفهمد چگونه گفتار خود را ساده کند. از بالت‌ها(نقاط گرد که برای تاکید مقابل واژه یا جمله می‌گذارند) همراه با اطلاعات داستان استفاده کنید و دربرگیرنده لینک‌هایی باشد که جزییات را کامل می‌کند.

Manic Manny

جرم: Manic Manny در دستیابی به مواجهه برند پرتکاپو و دارای پشتکار است اما مساله اینجاست که او فقر استراتژی دارد. او محتوا را با هدف قرار دادن همه افراد، در همه جا توزیع می‌کند و امیدوار است که فردی علاقه‌مند جهت به اشتراک‌گذاردن داستان او پیدا شود.

مجازات: روزنامه‌نگار برند باید به صورت استراتژیکی اهدافی را انتخاب کند که سعی دارند با هر داستانی به آن دست یابند. برای کمک به Manic Manny تا بتواند از این شرایط و دیدگاه جدا شده و بهبود یابد، به او یادآوری کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی و بازارهای کلیدی کدام‌ها هستند با این روش او می‌تواند در کار خود استراتژیک‌تر شود.

پیشگیری در هر کاری مهم و کلیدی است. به عنوان روزنامه‌نگار برند شما باید بتوانید این نکات را به کار گیرید و آنها را به این پنج شخصیت خاطی یاد دهید قبل از آنکه مرتکب خطاهای بیشتری شوند. 

منبع: کاوشگران روابط عمومی بخش بین الملل- معصومه رشیدی  prr.ir