(من تو ما)

روابط عمومی، تبلیغات و بازاریاب

علوم ارتباطات

روابط عمومی، تبلیغات و بازاریاب

وبلاگ شخصی محمود بهادر

نخستین سند راهبردی روابط عمومی‌های استان یزد با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی روابط‌عمومی‌های استان نخستین اقدام برای تعالی روابط عمومی‌ها بر اساس برنامه مدون و نظام‌مند در سطح کشور بود که در چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه  استان به تصویب اعضاء رسید.
به گزارش شارا، محمدرضا فلاح‌زاده" استاندار یزد در این نشست با اشاره به گزارش ارائه شده توسط تیم مجری در خصوص روند تدوین سند راهبردی روابط عمومی‌ها، از زحمات همه روابط‌ عمومی‌های استان و دست اندرکاران تدوین این سند قدردانی کرد.
"سید عبدالمجید قائم محمدی" مشاور استاندار و مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این جلسه با تشریح اقدامات روابط عمومی در دستگاه‌های استان، از حمایت استاندار، معاونین استاندار و سایر دست‌اندرکاران تدوین سند روابط عمومی‌های استان قدردانی کرد.
وی با بیان این که اطلاع‌رسانی اقدامات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و همچنین اطلاع‌یابی از نیاز‌های مردم یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی‌هاست، گفت: در صورتی که روابط عمومی‌ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند، ابتدا باعث رشد و تعالی همه جانبه دستگاه‌ها و در نهایت سبب خنثی‌سازی تبلیغات سوء و سیاه نمایی‌های دشمنان نظام جهموری اسلامی می‌شود.
در این جلسه پس از بحث و بررسی کلیات سند راهبردی روابط عمومی‌های استان تصویب شد.
گفتنی است در طی تدوین این سند بیش از 110 نفر مدیران ،کارشناسان و صاحبنظران روابط عمومی به عنوان «یاران استراتژیک» در  قالب 5 کمیسیون های تخصصی زیر نظر کمیته اصلی راهبری سند فعالیت کردند و شاکله ی اصلی این سند را شکل دادند .
تحلیل ذی نفعان، شناسایی نقاط فرصت و تهدید، قوت و ضعف، بررسی ارزش ها در روابط عمومی ، ارائه چشم انداز و بیانیه ماموریت و نیز تدوین استراتژی و اقدامات آینده از موضوعات مطرح شده در این سند می باشد.
سند راهبردی روابط عمومی های استان یزد همچنین دربرگیرنده تحقیق جامعی از نظریه های ارتباطات و روابط عمومی،  آیین نامه ها و قوانین، سیر تحولات روابط عمومی درجهان و ایران و نیز بررسی کاملی از وضعیت کنونی روابط عمومی در استان یزد در ابعاد مختلف می باشد .


چشم انداز ارائه شده در این سند برای روابط عمومی های استان یزد عبارتست از: 
با اتکال به قدرت لایزال الهی و در پرتو ایمان، عزم و اراده مدیران و مسئولین، با کوششهای برنامه ریزی شده و اندیشمندانه در سال 1396 هجری شمسی، روابط‌عمومی‌های استان یزد:
مجموعه ای است : برنامه محور و چابک،با جایگاه متعالی در سازمان که با سرمایه انسانی متعهد ، متخصص  و توانمند با ابزارهای ارتباطی روزآمد، به عنوان بازوی معتمد مدیران  و ذینفعان،  جهت ارتباطات شفاف و صادقانه درون و برون سازمانی، سرآمد در کشور و تاثیر گذار در موفقیت سازمان است.


بیانیه ماموریت روابط عمومی های استان یزد نیز عبارت است از :
روابط عمومی، با تعهد به ارزش های اسلامی و ایرانی، محور ارتباطات درون و  برون سازمانی است که با  برنامه ریزی مدون، مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم گیری و با استفاده از فناوری‌های ارتباطی، مدیریت افکار عمومی، تحلیل ذینفعان و تفاهم با مخاطبان ، فرهنگ سازی و انسجام سازمانی را بر عهده دارد و در معرفی مطلوب و مناسب سازمان و استان، نقش محوری ایفا می نماید.
اهداف کلان سند راهبردی روابط عمومی استان یزد به شرح زیر است :
•    اعتلای کارآمدی روابط عمومی های استان یزد و فرهنگ سازی مطلوب در این حوزه
•    ارتقاء کیفیت و کمیت ابزارهای ارتباطی در واحد روابط عمومی های استان یزد
•    توسعه کمی و کیفی سرمایه انسانی در واحد روابط عمومی های استان یزد
•    تلفیق علم و پژوهش تخصصی ارتباطات در واحد روابط عمومی های استان یزد
•    تبیین و تثبیت جایگاه حقیقی واحدهای روابط عمومی در سازمان
•    نهادینه کردن ضرورت ایجاد واحد روابط عمومی در بخش خصوصی و ارتباط آن با ساختار دولتی
                                                                                                                                 منبع:
شارا